معرفی برند تجاری
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

برندسازی Branding چیست؟

به طور خلاصه برندسازی توسعه و مدیریت هدفمند یک برند، از جمله ویژگی های ارتباطی و بصری آن است. هدف از برندسازی ایجاد احساس خاصی در مشتریان (بالقوه) و انتقال آنچه که برند نمایانگر آن است می باشد.

اهداف برندسازی چیست؟

تمایز از رقبا

برندسازی به متمایز شدن از سایرین کمک می کند و تاثیری ماندگار بر جای می گذارد. نام تجاری خوب نشان می دهد که چگونه یک شرکت یا محصول متفاوت یا منحصر به فرد است.

اغلب، پیشنهادات از نظر کیفیت فقط اندکی متفاوت است. در این مورد، انتقال مزایای عاطفی علاوه بر ارزش افزوده منطقی برای متقاعد کردن مشتریان به انتخاب شما، اهمیت بیشتری دارد.

تجربه برند ثابت

برای اینکه یک برند به این شکل قابل تشخیص باشد – چه یک وب سایت، پست رسانه های اجتماعی یا غرفه نمایشگاه تجاری – باید از یک تجربه برند ثابت اطمینان حاصل شود.

برندسازی مبانی ارتباطی و بصری را تعریف می‌کند که برداشت یکسان را بدون توجه به نقطه تماس منتقل می‌کند.

درک برند

برای حفظ مشتریان وفادار، یک برند باید قابل تشخیص باشد. به طور متوسط، یک فرد برای درونی کردن یک قطعه اطلاعات به هشت تکرار نیاز دارد - صرف نظر از اینکه یک کلمه واژگانی در یک زبان خارجی، یک پیام برند یا یک تصویر باشد.

هدف توسعه برندسازی با ارزش شناسایی بالا است. در حالت ایده‌آل، این بدان معناست که مشتریان برند را با سبک، تناژ، رنگ‌ها و شکل‌های آن می‌شناسند، حتی بدون اینکه نام آن را دیده باشند.

ایجاد ارتباط عاطفی بین برند و گروه هدف

با وجود انبوه پیشنهادات و اطلاعات تقریباً یکسان امروزی، سود منطقی یک محصول دیگر برای متمایز کردن آن از رقبا کافی نیست. بنابراین، برندها باید پیوندی ارزشمند با مشتریان خود ایجاد کنند، معنا ایجاد کنند و منفعت ذهنی ارائه دهند 

رابطه عاطفی با برند وفاداری مشتری را تقویت می کند و خریداران و شرکا را به یک جامعه وفادار تبدیل می کند. برندسازی به ایجاد پیشنهادهای شناسایی که برای گروه‌های خاصی قابل اتصال است کمک می‌کند.

هدف از برندسازی

البته برندسازی همیشه هدفش متمایز ساختن برند از رقیب است. علاوه بر این، به مصرف کنندگان، شرکا و استعدادها جهت گیری می دهد که کدام شرکت ها، محصولات و خدمات مناسب آنها هستند.

برندسازی خوب موفق می‌شود سهامداران را به دنیای برند دعوت کند که ارزش‌هایی را که مشتریان با آن شناسایی می‌کنند و به پیش می‌برند، منتقل می‌کند. چون نمیتونی ارتباط برقرار نکنی برندسازی سفیر ساکت برند شما در هر لحظه و در هر نقطه تماس است 

در حالت ایده‌آل، برندسازی در یک نگاه نشان می‌دهد که برند چه چیزی را نشان می‌دهد، حتی در زمینه‌های تعدیل‌نشده. بنابراین بدون تلاش زیاد ارتباطی، پتانسیل شناسایی را برای مشتریان ایجاد می کند.

برندسازی چگونه کار می کند؟

برندسازی هویت استراتژیک، ارتباطی و بصری یک نام تجاری را به منظور تحریک تداعی ها و احساسات خاص در تماس با برند ایجاد می کند. هدف آن این است که در یک نگاه مشخص کند که نام تجاری چه چیزی را نشان می دهد و در نتیجه آن را با موفقیت در بازار قرار می دهد.

بازاریابی در مقابل برندسازی

در توسعه و مدیریت یک برند، حوزه های برندسازی و بازاریابی به هم نزدیک هستند. به اشتباه، آنها گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند، زیرا تفاوت هایی در رویکردهای آنها وجود دارد.

برندسازی اساس بازاریابی است. این مبانی استراتژیک، ارتباطی و بصری را تعریف می کند که در آن اقدامات بازاریابی می تواند توسعه یابد. در فرآیند برندسازی، تونالیته تعریف می شود، یک مفهوم ارتباطی توسعه می یابد و تصمیماتی در مورد طرح رنگ، عناصر برند و زبان بصری اتخاذ می شود.

تنها با یک نام تجاری تعریف شده می توان اقدامات بازاریابی را به شیوه ای هدف گرا برنامه ریزی و اجرا کرد. به این ترتیب، برندسازی تضمین می‌کند که ماهیت برند، چه در رسانه‌های اجتماعی، چه در یک آگهی چاپی، چه در یک آگهی تجاری یا در نمایشگاه، منتقل شود.

عناصر برندسازی

 برندسازی قوی به چه چیزی نیاز دارد؟

برندسازی کل نگر دارای چهار عنصر اصلی است: استراتژی برند، ارتباطات برند، نام تجاری و طراحی برند. اینها باید همیشه به هم مرتبط باشند تا یک تصویر کلی جامع و منسجم ایجاد کنند.

هویت نام تجاری برند

اولین قدم توسعه اصولی است که هویت برند را تعریف می کند. این شامل:

گروه های هدف تعریف یا شرح مختصری از مهم ترین گروه(های) هدف. Buyer Personae برای این کار بسیار مفید است، برای مارک های B2C نیز Sinus Milieus.

موقعیت یابی برند تعریف عملکرد اصلی برند و موقعیت آن در بازار به عنوان متمایز از رقبا

BRAND CORE ویژگی معتبر برندی که می‌خواهد در بلندمدت آن را اشغال کند و با آن مرتبط باشد.

BRAND PURPOSE تعریف یا بیان مختصری از دلیل وجود برند. هدف ارزش اجتماعی را توصیف می کند که شرکت از طریق فعالیت های سود محور به آن اضافه می کند.

بیانیه چشم انداز یا بیانیه کوتاه آنچه شرکت در آینده نزدیک برای آن تلاش می کند. چشم انداز باعث جهت دهی و ایجاد انگیزه در کارکنان می شود. تعریف بیانیه ماموریت یا بیانیه مختصری از ارزش افزوده ای که ارائه برند برای مشتریان فراهم می کند.

ارتباط برند

بر اساس گروه‌های هدف، ارزش‌ها، هدف، چشم‌انداز و مأموریت تعریف‌شده، یک مفهوم ارتباطی ایجاد می‌شود که با هویت برند مطابقت دارد و مشتریان، شرکا و استعدادهای بالقوه را جذب می‌کند.

نام تجاری برند

بر اساس یک هویت برند تعریف شده، یک نام تجاری تولید می شود که تا حد امکان مختصر باشد، عملکرد یا نگرش شرکت را نشان دهد و به هویت برند ادای احترام کند.

طراحی برند

طراحی برند ترجمه هویت برند به ظاهر بصری است. شخصیت برند را در یک نگاه بیان می کند. آن شامل:

لوگوی برند

لوگو یک علامت گرافیکی یا تایپوگرافی است که به عنوان نمادی برای یک برند یا یک سازمان است. برای شناسایی یک برند در نقاط تماس مختلف استفاده می شود.

رنگ های برند

رنگ ها حامل معنی هستند. بینندگان: در داخل می توانند ویژگی های یک نام تجاری را از رنگ ها و ترکیب رنگ ها استنباط کنند، به عنوان مثال، کدام گروه سنی را هدف قرار داده است، پیشرو یا محافظه کار، گران یا ارزان.

تایپوگرافی برند

فونت ها و ترکیب فونت ها جزء اصلی طراحی برند هستند. آنها تأثیر مستقیمی بر خوانایی و ظاهر کلی دارند. از تایپوگرافی می توان نه تنها برای ایجاد سلسله مراتب محتوا، بلکه برای ایجاد حالت های ظاهری نیز استفاده کرد.

تصویرسازی برند

این کاراکتر یک تصویر یا مجموعه ای از تصاویر را در چارچوب یک هویت برند یکپارچه تعریف می کند. این شامل جنبه هایی مانند پرسپکتیو، آب و هوای رنگ، و سبکی مانند عمق میدان و نور پس زمینه است.

نمادهای برند

نمادها نمادهایی هستند که فرآیندها، ویژگی های محصول یا اشیاء را به روشی ساده تجسم می کنند.

دستورالعمل های برند

دستورالعمل های برند شامل اجزای اساسی هویت برند، قوانین ارتباطی و طراحی و نمونه هایی از استفاده است.

وب سایت برند

طراحی وب یکی از کاربردهای اصلی طراحی برند است. به عنوان یکی از مهم ترین نقاط تماس، ضروری است که وب سایت از نظر بصری به زبانی مشابه با سایر وسایل ارتباطی صحبت کند.

ارزش برندینگ خوب چیست؟

برندسازی 24 ساعت شبانه روز، ارتباط همه جانبه با آنچه که برند نمایانگر آن است و خوب فکر شده و انجام شده، ارزش یک برند را افزایش می دهد.

ارزش نامشهودی که یک برند بر اساس ادراک مشتری دارد، ارزش ویژه برند نامیده می شود. برندهای بسیار معروفی که از درک مثبت مشتری برخوردارند، ارزش ویژه برند بسیار بالایی دارند که بسیار فراتر از منابع مادی و معنوی خودشان است.

هنگامی که یک نام تجاری به طور محکم با یک گروه هدف تثبیت شد، این ارزش شناخته شده بسیار گرانبها است. 

شرکت آرامش گستران مینا، مجموعه‌ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آغاز کرده است.

خدمات آمینا

  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • تهیه محتوای متنی و بصری
  • تبلیغات انفجاری و گسترده در وب
  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  • تبلیغات در اپلیکیشن ها
  • خدمات تبلیغاتی بین المللی

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان شاه نظری، خیابان دوم،  پلاک ۳۴، واحد دوم جنوبی

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

 ایمیل: info@amina-group.com

 منبع: https://amina-group.com/

 





:: برچسب‌ها: برندینگ و متمایز کردن محصولات , مزایای برند سازی , تاثیر برند سازی در کسب و کارها , Branding , عناصر برند , آمینا گروپ ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: